Work
CJGB
숙취해소제 브랜드 '천지개벽'을 브랜딩하였습니다.
고객의 삶의질에 대한 가치상승을 위해 끊임없이 개혁, 혁신하는 브랜드 천지개벽 CI를 제작하였습니다.
천지개벽만의 차별화된 건강한 제품을 통해 올바른 해답을 제시하고, 이를 접하는 소비자들에게 새로운 경험을 제공하는 천지개벽의 철학이 담겨있습니다.
음료브랜드를 상징하는 물방울 모양과 신뢰감을 주는 볼드한 텍스트를 이용하여 CI를 제작하였습니다.
We branded the hangover cure brand 'Chunjigebyuk'.
We have created a brand 'Chunjigebyuk' CI that constantly reforms and innovates in order to increase the value of customers' quality of life.
It contains the philosophy of Chunjigebyuk, which presents the right choice through differentiated healthy products and provides new experiences to consumers who come in contact with it.
CI was created using the shape of a waterdrop symbolizing the beverage brand and bold text that gives credibility.
숙취해소제 브랜드 '천지개벽'의 럭끼에디션을 제작하였습니다.
자사 IP캐릭터 럭끼와 협업하여 럭끼 에디션을 선보였습니다.
럭끼의 AR스티커를 동봉하여 럭끼의 AR효과를 음료와 함께 누리실 수 있는 차별점을 두어 자사 IP캐릭터의 특성을 살렸습니다.
또한, SNS 마케팅을 함께 진행하여 우수한 홍보효과를 가져왔습니다.
We produced the lucky edition of the hangover cure brand 'Chunjigebyuk'.
We introduced the LUCKKI Edition, using Iconic Movement's IP character called 'LUCKKI'.
With LUCKKI's AR sticker, we made use of the characteristics of our IP character by setting a difference that allows you to enjoy LUCKKI's AR effect with a drink.
In addition, SNS marketing was carried out great result from promoting.
" with LUCKKI "